Jak (ne)vybrat poskytovatele internetu
Pokud uvažujete o zřízení RAAB internetu nebo naopak přemýšlíte nad "lákavou" nabídkou od jiného poskytovatele internetu, zkuste si nejdříve odpovědět na tyto otázky.
Pravidlo RAAB | Časté u konkurenčních nabídek | |
Je akční cena trvalá? |
Máme stálý a veřejný ceník |
Akční cena je většinou časově omezená (na 3 nebo 6 měsíců), následně se cena zpravidla skokově zvýší |
Jaká je celková cena za měsíc připojení? |
Jak uvádíme v ceníku včetně IPTV, nemáme další příplatky |
Pozor na trvalé "schované" příplatky: za pronájem routeru, pronájem za klientské zařízení (za anténu), příplatek za symetrické stahování/odesílání = při součtu ceny internetu, IPTV a příplatků je výsledná cena vyšší |
Kolik stojí zřízení služby? |
Bezplatně Zákazník si případně jednorázově koupí pouze router dle jeho potřeb |
Přijímací zařízení a aktivace může být zpoplatněna - pozor, pokud je poskytnuta za zvýhodněných podmínek, může být tato "sleva" požadována k doplacení při ukončení smlouvy |
Bude rychlost připojení skutečně rychlejší? |
Rychlost uvedená v názvu tarifu = běžná rychlost připojení |
Inzerovaná rychlost ≠ běžná rychlost připojení V nabídkách je uvedeno "rychlost až ... Mb/s", ke které se zákazník reálně nepřiblíží |
Jaká je rychlost odesílání dat (upload)? | Data stahujete i odesíláte stejně rychle = symetricky | Odesílání je až 10x nižší než stahování, symetrická rychlost připojení může být zpoplatněna |
Jak dlouho se čeká na servis? | Jsme místní, máme dostatek techniků, rychlý servis je naše priorita, na telefonu máme skutečného technika (ne operátora) = opravy řešíme neprodleně (nejpozději do druhého pracovního dne) | Opravy řeší telefonní operátorky, zásah technika na adrese připojení je proveden až do 14 dnů |
Lze jednoduše ukončit smlouvu? |
Vycházíme vstříc, potřebujeme jen vrátit poskytnuté přijimácí zařízení u bezdrátových přípojek |
Zákazník je povinnen uhradit náklady spojené se zařízením, které mu bylo poskytnuto za zvýhodněných podmínek |
Pokud nejste spokojení s naším internetem (nízká rychlost), nebo pokud zvažujete přechod ke konkurenci (nižší cena), tak se nebojte nás kontaktovat - nezávazně poradíme, upozorníme na možné problémy, nebudeme Vás přemlouvat.
Tyto rady jsme sepsali i z toho důvodu, že zákazníci, kteří u nás vypověděli smlouvu a chtěli se po čase vrátit, museli u nového operátora uhradit sankci za vypovězení smlouvy ("poplatek za slevu").
Servis internet: 774 379 541; podpora@raab.cz
Administrativa internet: 777 777 419